Rzadkie wpisy – ja wiem… – ale to przez to że non-stop buduję, a jak nie buduję, to wszukuje rozwiązania i akcesoria do łódki – jak najtaniej of kors. Ostatnio tez pracuję w stoczni jachtowej, tak żeby mieć na pewno pod dostatkiem i do pożygu budowy łódek 😉 Pożalę się jeszcze trochę – generalnie – jestem już przewlekle zmęczony, czasem żal patrzeć w lustro, a tu jeszcze 2,5 miesiąca ostrego tyrania przy budowie i przygotowaniach. Jest też zimno, coraz zimniej. Dogrzewam się farelką, ale podnosi ona temperaturę w szkutni średnio o 1-2 stopnie, a zresztą ostatnio to po prostu grubo się ubieram, a dogrzewam miejscowo tylko tam gdzie kleję lub laminuję. Trzeba dać epoksydom takiego termicznego kopa przez kilka godzin, a ładnie wiążą. Jeśli nie, to i 3 doby szpachla potrafi być miękka, a taśmy może nie lepkie, ale też nie w stanie do szlifowania. W każdym razie zimno jest deprymujące – ale jak mówili w filmie (a film jest najważniejszą ze sztuk) – „w zimie musi być zimno” – tylko że zimy jeszcze nie ma! Tym mocniej codziennie myślę o Karaibach i jak ja sobie te trudy jeszcze wynagrodzę!

Co się działo ostatnio?

– Przykleiłem rufę – i przykręciłem na 29 śrub. Szpara w miejscu, gdzie grodzie nie wyszły idealnie płaskie (co było arcytrudne do uzyskania) na szczęście wypadły na burtach, a dokladnie na samej górze – więc łatwe do zaszpachlowania. Jako, że już z przymierzenia wynikało, że będzie tam szpara, od razu przy klejeniu nalożylem tam, mnóstwo szpachli epoksydowej, na która kleiłem, a ta się pięknie wycisnęla podczas skręcania, także nie ma wewnątrz nieporządanych komór powietrznych.

– Wlaminowałem do końca skrzynkę mieczową, przy dnie poszły 3 wastwy taśmy zamiast regularnych dwóch, ze spontaniczną pomocą mojej przyjacióły Marty Kociszewskiej przylaminowaliśmy do końca ostatni pas poszycia i kilka łączeń palcowych od wewnątrz

– W bagażniku  środkowym są już wzdłużniki, które trzymać będą skrzynie – wszystko na wymiar, po dopasowaniu skrzyń na żywca. Zamknięcia – klapy mają wzmocnienia i po wklejeniu wynienki środkowej, idealnie pasują – można na nich siadać, a nawet wygodnie kłaść się w poprzek łódki. Na postojach to nawet leżak by się na nich zmieścił. Do tego tent pod bomem i drink… jeeezu, jak już o tym marzę.

– kleję mocnice burtowe składające się z dwóch listew o łącznym przekroju 2,4 x 4cm, wkleiłem wzmocnienie skrzynki mieczowej

– Kupiłem silnik 7,5hp, dwusów, Evinrude, klasyk w bardzo ładnym stanie, z nową linią paliwową i nowym zbiornikiem 12l – chodz, odpalalem w kuble z wodą, ale testów na wodzie jeszcze nie bylo – czekam na ponton z firmy Proscan Marine, która zoaferowała mi nieodpłatne pożyczenie na cały długi rejs pontonu 2,4 metra. A ponieważ zajmują się także elektroniką z zakresu łączności, przy okazji dostarczą także antenę UKF i kabel do masztu oraz takie końcówki, żeby to zagrało nawet z moją reczną UKFką.

Share →
sklejki
Henri_Lloyd_150p
wawer
chaber_150p
teknos_oliva_vertical_150p
Niebieska_szkola_150p
AGA_logo_min
Edredon
logo_ost_bez
ForumExtremum
logo-kolosy
Organika Sarzyna logo
milim_150
salmo-logo-www
logo_ost_bez
Logo Jachting_150p
Wiatr_min
WaterCraft